الکسا اینترنت (به انگلیسی: Alexa Internet) یکی از زیرمجموعه‌های مجموعه بزرگ آمازون می‌باشد. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را شروع کرد روز به روز دامنه خدمات کار خود در سطح اینترنت را گسترش داد امروزه بعنوان منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود و می‌توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گوگــل ، برای صاحبان سایت‌ها ارزش بسیاری دارد.
محتویات

مقالات جدید سئو
۱ تاریخچه عملکرده ا
۲ وب‌گاه الکسا
۳ تقلب در رتبه الکسا
۴ منابع
۵ پیوند به بیرون

تاریخچه عملکرده ا

وب وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ بوسیله دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسیس شد. نام این وبسایت برای ادعای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه جهان ی اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین مکانی را دارد، گزینش شده است. این شرکت دارای نوار وسائل ی می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام نماید تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این توصیه بر طبق آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همین طور الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات زیادی به صورت رایگان قائل شده است شبیه نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و... همین طور الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه مسائل ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وبسایت‌ها یاری می‌کند تا آنالیز ارزیابی دقیقی از وبسایت خود داشته باشند. الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۸ این کمپانی نسخه ‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات جهان ی وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا ارزشمند ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا بوسیله آمازون خریداری شد. آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگــل روی آورد در سال ژانویه ۲۰۰۳ با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گـوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس زیبا الکسا راه‌اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این وبسایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکـت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.
وب‌گاه الکسا

خدمات وب‌گاه الکسا را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته‌بندی نمود:

وب‌گاه‌های برتر:

در این سری وب‌گاه‌های پربازدید نمایش داده خواهد شد. برای نمایش وب‌گاه‌های پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده می‌شود: جهان ی، کشوری و بر پایه مورد خاص

معین ات وب‌گاه (Site Info):

الکسا طیف وسیع ‌ای از داده‌های دقیق برای هر وب‌گاه را دارا می‌باشد.

واتز هات (What’s Hot):

این قسمت صفحات مشهور اینترنت را نشان می‌دهد هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.

نواروسائل الکسا (The Alexa Toolbar):

نواروسائل شناخته شده الکسا که تمام خدمات وب‌گاه الکسا را به راحتی در اختیار می‌گذارد.

برای دارندگان وب‌گاه (For Site Owners):

در این قسمت صاحبان وبگاه‌ها می‌توانند داده‌های وب‌گاه را در الکسا وارد نمایند و یا ویرایش کنند.

مهمترین سری این وب‌گاه رتبه بندی وب‌گاه‌ها بر طبق میزان بازدید است. در این رتبه بندی فقط تعداد بازدید از یک وب‌گاه تعیین کننده است سئو,بهینه سازی سایت,مقالات سئو,مقالات جدید سئو,پکیج های سئو,بسته های سئو

.
تقلب در رتبه الکسا

باتوجه به اینکه در ایران بسیاری از مدیران سایت‌ها برای تبلیغ کالاها و وبسایت از رتبه آمار الکسا برای گزینش وب وبسایت تبلیغ کننده استفاده می‌کنند، از چند سال قدیم روش‌هایی برای افزایش دروغین رتبه الکسا به وجود آمده است.راهنمای پاپ آپ هرچند از رتبه وبسایت مبدأ می‌کاهد اما رتبه وبسایت تبلیغ شده را به شکل کاذب اصلاح می‌بخشد.