مهم‌ترین نقش مدیر فروش، ایجاد فروش است که برای بقای سازمان حیاتی است. مدیر فروش از طریق کار بابقیه فروشندگان به این فروش دست می‌یابد. ممکن است مهم‌ترین کار شما انتخاب ، جذب و استخدامی فروشندگان خوب باشد. ۹۵ درصد خوب یت، به قابلیت‌ افراد استخدام‌شده بستگی دارد.


فروش فروشگاه اینترنتی


باید فروشندگان را راهنمای دهید، تربیت بکنید ، ارتقاء و افزایش دهید بدون توجه به اینکه قرار است چه مدت با شما بمانند چه زمان ترک‌تان می‌کنند، آن‌ها را به افرادی شایسته‌تر، تواناتر تاثیر گذار تر تبدیل بکنید .
فروشگاه ساز

آخرین وظیفه با اهمیت شما تعیین منابع ضروری برای رسیدن به اهداف بزرگ است. به عنوان مدیر فروش مسئول تعیین اهداف فروش دست‌یابی به آن‌ها هستید؛ یعنی باید برنامه فروش، مطالب روش ی، بودجه‌ها، انعام ‌ها، تشویقی‌ها کمپین‌های فروش را معین بکنید . همین طور باید کار را سازماندهی بکنید در هر مورد پیش‌بینی‌هایی داشته باشید.

بعضی افراد دیگر برخی از این کارها را برایتان انجام می‌دهند برخی انجام آن‌ها فقط وظیفه خودتان است، ولی در انتهای کار فقط نتایج با اهمیت است. باید محصولات ی که قرار است بر آن‌ها تمرکز بکنید را معین بکنید و خریداران و بازارهای موردنظر،روش تبلیغ محصولات و خدمات برای آن‌ها روش فروش مناسب برای کسب مزیت رقابتی در بازارهای امروز را معین بکنید .

سرانجام باید تیم‌تان را یکپارچه بکنید ، کل «نقشه جنگ» را برایشان توضیح دهید پس تمام منابع لازم برای شروع کار فروش خوب در بازارهای سخت را در اختیارشان قرار دهید.
مدیریت تیم فروش

در هر صورت اضل کار توسط تیم شما انجام می‌شود. وظیفه اصلی شما ایجاد تیم و رهبری آن‌ است. تمام تیم‌ها به عملکرد عالی تک‌تک اعضای آن وابسته می باشند . نخستین کارتان این است که تیم فوق‌العاده‌ای را گرد هم آورید و پس عملکرد هر یک از اعضا را به میزان عالی برسانید. باید بهترین سازمان فروش را ایجاد بکنید در بازارهای رقابتی پیروز شوید.
تیم‌های برتر ورزشی

تیم فروش از بسیاری جهات مانند تیم ورزشی است. شما هم می‌توانید با به‌کارگیری همان اصولی که مربیان ورزشی برای قهرمانی در لیگ‌های مختلف به کار می‌برند، تیم فروش اسطوره بسازید. تیم‌های ورزشی برتر شش ویژگی کلیدی برای پیروزی دارند.
۱. مربی‌گری رهبری شفاف

در تیم برتر تمام می‌دانند چه کسی رئیس است. این شخص حرف انتها را می‌زند. اما مدیریت دموکراتیک و مشارکتی برای ایجاد و حفظ انگیزه و روحیه بالا بسیار با اهمیت است؛ اما برای اینکه تیم فروش عملکردی عالی داشته باشد، تمام باید بدانند چه کسی مربی است. شما به عنوان مدیر فروش ایفاگر این نقش هستید. شما همان فردی هستید که معیارها را تعیین کارها را معین می‌کند. به نظر نمی‌رسد آزادی بیش‌ازحد در هدایت تیم فروش برای رقابت سخت در بازارهای دشوار تاثیر گذار باشد.
۲. تعهد به برتری

به قول وینس لُمباردی «پیروزی با اهمیت نیست، اشتیاق برای پیروزی با اهمیت است».
فروشگاه ساز
تیم‌های برتر ورزشی مانند تیم‌های برتر فروش برای بُرد به میدان می‌آیند – تا فروش فوق‌العاده‌‌ای داشته باشند و از رقبا سبقت بگیرند. تنها کار نمی‌کنند که روز به انتها برسد. فروشندگان برتر هم مانند ورزشکاران حرفه‌ای می‌خواهند در رقابت پیروز شوند و جوایز،‌ هدایا و انعام ‌های این موفق یت را دریافت کنند.

ممکن است بهترین انگیزه در فروش یا ورزش اشتیاق عزم برای «بهترین بودن» است. متاسفانه، اگر این تعهد به برتری را برای فروشندگان و تیم خود توضیح ندهید، ناخواسته به سطح مبوسیله ی نزول می‌کنید. چنانچه تصمیم نگیرید که جزو ۱۰ یا ۲۰ درصد برتر صنعت باشید، خودبه‌خود به ۸۰ درصد پائین نزول می‌کنید. فقط تعهد به برتری به افراد انگیزه می‌دهد تا نهایت تلاش را در شغل، فروش یا ورزش به‌کارگیرند.
۳. رابطه آزادانه

در تیم‌های برتر ورزشی هیچ ترفند یا سیاستی بین بازیکنان وجود ندارد. همواره تمام اعضاء آنچه را در ذهن دارند به یکدیگر می‌گویند. هیچ راز، رنجیدگی یا برنامه پنهانی میانشان نیست. هیچ اقدامی پشت درهای بسته انجام نمی‌شود و هیچ سیاست ترفندی وجود ندارد. در یک تیم فروش برتر، اطلاعات مدام در قالب سیاست درهای باز از بالا به پائین برعکس جالب در جریان است. نشان ‌دهید که در تمام کارهای خود شفاف هستید. چنانچه افراد سوالی داشته باشند، می‌توانند مستقیم نزدتان بیایند و شما نیز صریح و راستگو هستید و پاسخشان را می‌دهید.

از نظر روانشناسی برای اینکه افراد بهترین عملکرد را داشته باشند، باید بتوانند با مدیرانشان حرف کنند، پرسش بپرسند و بازخورد بگیرند. کارکنان برتر باید احساس کنند که می‌توانند بدون ترس از عدم تائید یا انتقاد، استرس ‌های را با مدیران دربین بگذارند.
۴. تمرکز عمیق بر اصلاح فردی

تیم‌های برتر عمیقا بر آموزش همیشگی بازیکنان تاکید دارند و همواره به افراد یاری می‌کنند تا عملکرد ورزشی بهتری داشته باشند. این موضوع برای مدیران فروش برتر هم مصداق دارد. آن‌ها همواره افراد خود را به پیشرفت تشویق می‌کنند. مدیران فروش برتر بر رشد و اصلاح همیشگی شخصی کاری تاکید دارند.

بودجه روش فروش، کلید پیشرفت افراد است. مجله «مدیریت فروش بازاریابی» مطالعه‌ای پیرامون روش‌ها بودجه آموزش فروش کمپانی ‌‌های برتر و سودآور در صنایع مختلف منتشر کرد. یافته‌های آن‌ها بسیار غافلگیرکننده بود. بهترین کمپانی ‌ها قبل از محول کردن مسئولیت به افراد نو ، آن‌ها را به مدت ۶ تا ۱۲ هفته آموزش می‌دادند. سپس، به طور معدل هر سال مبلغ ۶۰۰۰ دلار را صرف ادامه آموزش هر فروشنده می‌کردند.

شرکـت ‌ها و مدیران فروش برتر درپیدا کردن د که بازگشت سرمایه حاصل از آموزش فروش، ده، بیست سی مساوی بیشتر از میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها بود. هرچه مبلغ زیادتری را صرف آموزش فروش می‌کردند، فروش و سودآوری‌شان افزایش می‌یافت.
۵. وظایف بازیکن منتخب

تیم‌های برتر به افراد وظایفی را محول می‌کنند تا بتوانند بر طبق استعدادها توانایی‌های ویِژگزینشه خود در آن اهمیت ، بیشترین یاری را به خوب یت کلی تیم بکنند. در حوزه مدیریت فروش، بعضی افراد در فروش یک محصول یا خدمت ویِژگزینشه بهترین هستند و برخی در فروش خدمات کالاها دیگر مهارت دارند. برخی فروشندگان در جستجوهای بیرون از سازمان پیدا کردن کسب‌وکارهای نو عالی هستند بعضی دیگر در حفظ مشتریان و فروش بیشتر بیشتر محصولات خدمات به مشتریان فعلی مهارت دارند.

بهترین مربیان آن‌قدر بازیکنان را در تیم جابجا می‌کنند تا بهترین اهمیت را برای آن‌ها پیدا کنند عملکردی عالی دریافت کنند. وظیفه شما این است که فروشندگان را آن‌قدر جابجا بکنید تا در جای مناسب قرار گیرند، محصولات خدمات مناسب را به مشتریان مناسب خود بفروشند بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند.
۶. اصرار شدید بر استراتژی برنامه‌ریزی


یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید و از عهده هیچ شخص دیگری برنمی‌آید، برنامه‌ریزی برای کار ‌ها و نتایج فروش تیم است. هر روز بنشینید به چیزهایی که می‌توانید تغییر دهید، اصلاح بخشید یا به شکل دیگری انجام دهید، فکر بکنید . اخیرا چه مطالبی آموخته‌اید برای اصلاح عملکرد فردی تیمی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

یک بار دیگر به سخن وینس لُمباردی اشاره می‌کنم: «برای ایجاد تیم قهرمان، باید در اصول مهم ممتاز باشید».

وظیفه شما ایجاد تیمی است که در اصول مهم برجسته باشد. بهتر اینکه هرچه تیم فروش شما به واسطه روش صحیح شهرت خوب ی کسب نماید نتایج فروش بهتری بگیرد، جذب خریداران بیشتر بهتر، ساده‌تر می‌شود.

«اصل پارِتو» یا قانون ۸۰/۲۰ را به خاطر بیاورید. ۲۰ درصد کارها باعث ۸۰ درصد نتایج است. بهترین مدیران فروش همواره به ۲۰ درصد کارهای مهم برای ایجاد یک تیم برنده فکر می‌کنند که همین مورد منشا تمام موفق یت‌ها است.